The big 5!

21 september 2016 - Johannesburg South, Zuid-Afrika

Hi!

Zo daar zijn we weer; na ongeveer weekje zonder WiFi zijn we eindelijk weer verbonden met het thuisfront. We zijn wel meteen van onze Internet verslaving af

Maar om meteen toe nieuws te melden, ja we hebben ze allemaal gespot! Na de panoramaroute (vorig verhaaltje) zijn we namelijk 3 nachten in t kruger park geweest. Ofja, eigenlijk moet ik zeggen dat we in een privé reservaat hebben gekampeerd aangrenzend aan t kruger park, genaamd pungwe wat iets betekend als "krekel". Hier hadden we elke ochtend een begeleide game walk en in de avond (~15.00-19.00) een game drive, dus met de jeep. De eerste dag was het al meteen raak! We zagen meteen olifanten, giraf, buffels, de luipaard! Vooral die laatste was echt heel tof want deze is vaak heel lastig te vinden. Hij of zij, ik heb m niet naar zijn geslacht gevraagd, had net een antilope gedood en netjes opgehangen in een boom. Blijkbaar doen ze dit zodat ze later nog verder kunnen eten zonder dat de hyana's er met de buit vandoor gaan. Deze succesvolle eerste dag hadden we het de tweede dag eigenlijk super makkelijk, alleen nog wat leeuwtjes die we gelukkig ook gevonden hebben.

Naast het wild bekijken hadden we alle tijd om rustig en boekje te lezen, lekker te eten en wat kletsen met de andere bezoekers. Het ontbrak ons aan niets. Het enige spannende was een slappe band van onze geweldige polo. Ik had blijkbaar de enige spijker gevonden in het hele park.... Gelukkig was hij pas slap toen we all in pungwe waren aangekomen en konden de lieve rangers even onze band verwisselen en ook zelfs plakken  (ter verdediging van ons; we hebben heel goed opgelet hoe een band verwisseld moet worden)

Na Pungwe zijn we nog zelfs door Kruger park gereden. Door de enorme droogte die heerst in Zuid Afrika was het ook in t kruger niet moeilijk om wild te spotten! Super mooi.

Na een nachtje in kruger zijn we daarna doorgereden naar Swaziland,wat is dat een prachtig land! Het is wat heuvelachtiger, maar voornamelijk een stuk groener wat wel verademing is na 5 dagen geel dor gras... In Swaziland hebben we en stukje cultuur meegepakt, zoals een bezoekje aan een traditioneel dorpje incl dans en zang. Mooi om een keertje te zien. En meteen wel pijnlijk, want hoe hoog zij die benen omhoog kunnen gooien dat kan ik. ..

Nu zijn we weer 600 km verder, en zijn we in het gebied Drakensbergen. Alleen de naam al klinkt tof toch?! Voor het eerst in deze vakantie hebben we net lekker aan t zwembad gelegen en ik heb Mark lekker ingemaakt met pingpong Zeer belangrijk op vakantie! Morgen gaan we lekker de bergen in, hopelijk een mooie wandeling maken. De weersvooruitzichten zijn goed,  stralend zonnetje en 26 graden, heerlijk!

Veel liefs!

Nicole

Ps, aantal muggen valt gelukkig reuze mee! Tot nu toe is de score bulten Mark-nicole 7-0..

1. Oma pijnenburg:
    21 september 2016
    Fijn dat ik zo op de hoogte kan blijven van jullie prachtige reis
  2. Evelyn:
    21 september 2016
    Wow klinkt super Nicole! Wat ontzettend leuk dat jullie zo veel dieren hebben kunnen spotten, erg indrukwekkend lijkt me.
    Verder klinkt jullie reis ook goed, tussen de activiteiten door ook lekker tot rust aan het komen. Geniet er samen van!
  3. Frank:
    21 september 2016
    Leuke update, zo veel gezien en nog voir de boeg. Hoop dat jullie nog kans zien wat fotos van dat wild to posten.
  4. Nicole:
    21 september 2016
    Als het goed is staan er nu al wat foto's op de site Frank.. Ik moest even geduld hebben want dat Afrikaanse internet is niet t snelste...
  5. Joep en Anique:
    25 september 2016
    Gaaf en indrukwekkend. Die dieren schrikken toch ook niet van jullie met de goed voorbereide geïmpregneerde natuur kledij;). Jullie zien er zeer ontspannen uit op de foto! Veel groetjes en op naar jullie volgende avonturen.